Wij maken graag tijd voor een persoonlijk gesprek.

Contacteer ons

Wie zijn wij

Het Maria Rustoord is een woonzorgcentrum in het centrum van de gemeente Ingelmunster. Wij hebben de ambitie om alle ouderen met een zorgvraag een plaats aan te bieden waar het goed is om te wonen en te leven.

Wij hebben de mogelijkheid om 170 bewoners met fysieke en / of cognitieve zorgnoden een vaste verblijfplaats te geven.

  • Verspreid over twee beveiligde wooneenheid wonen 70 mensen met dementie. In de  4 leefruimtes brengen zij samen de dag door, onder begeleiding van een zorg- of verpleegkundige.
  • Op de drie andere wooneenheden wonen samen 100 ouderen met een fysieke zorgnood. Hier wonen ook mensen met dementie, maar zij mogen de neiging niet hebben om de wooneenheid te verlaten.

Daarnaast kan je bij Maria Rustoord terecht voor thuiszorgondersteuning.

  • In het Centrum voor Dagverzorging kunnen ouderen terecht voor zorg en begeleiding overdag.
  • In het Centrum voor Kortverblijf kunnen ouderen tijdelijk (maximum 3 maanden) verblijven, om de mantelzorger een tijdje te ontlasten of om te herstellen na een ziekenhuisopname.
  • Het Centrum voor Nachtopvang richt zich naar ouderen die enkel ’s nachts moeilijk alleen thuis kunnen blijven of bij wie de mantelzorger ’s nachts even dient ontlast te worden.

Maria Rustoord Ingelmunster realiseert haar zorg- en dienstverlening samen met een professionele ploeg van 140 competente en gemotiveerde medewerkers en samen met 70 vrijwilligers.

Video

WAAR VIND JE ONS?

Maria Rustoord Ingelmunster is vrij centraal gelegen in de bebouwde kom van de gemeente. Tegelijk ligt het woon- en zorgcentrum in een oase van rust, ingebed in een aangelegd park … 


ONTHAALBROCHURE

Met deze brochure wensen wij u als bewoner, gebruiker, familie of doorverwijzer, een korte uitleg te geven omtrent het dagelijkse leven in woonzorgcentrum Maria Rustoord.


WIE IS WIE?

Maria Rustoord Ingelmunster realiseert haar zorg- en dienstverlening samen met een professionele ploeg van 140 competente en gemotiveerde medewerkers en samen met …